Om te beginnen met internetbankieren kun je de klant uitleggen dat dit zowel via de website van de bank als via de app (op een telefoon of tablet) mogelijk is. Als de klant nog geen account heeft, kun je helpen door samen de contactgegevens van de bank op te zoeken. De bank kan dan een […]
Lees verder »
Leg de klant uit dat er verschillende manieren zijn om het saldo op de rekening te controleren: – Bij een geldautomaat (zoals Geldmaat). – Papieren bankafschriften thuis (als je dit niet meer krijgt, kun je dat aanvragen) – Online controleren via internetbankieren of de bank-app. Een stappenplan om dit zelf te doen is te vinden […]
Je kunt de persoon wijzen op de pagina met stappenplannen over hoe ze dit zelf kunnen doen: bankinformatiepunt.nl/bedrag-overmaken/. Als ze dit lastig vinden, kunnen ze het ook oefenen in de Digihandig app of uitleg krijgen via Steffie.
Leg uit dat er een app is, DigiHandig, waarin ze in een veilige oefenomgeving kunnen proberen. Je kunt helpen met het installeren van de app en benadrukken dat het oefenen niet eng is, omdat het geen echte transacties betreft. Daarnaast zijn er stappenplannen beschikbaar die ze kunnen raadplegen op bankinformatiepunt.nl/bedrag-overmaken/
Leg de klant uit dat het niet eng is en vertel bijvoorbeeld over de maatregelen die banken nemen om de veiligheid te waarborgen. Nederlandse bank apps en websites zijn beveiligd met maatregelen die variëren van een limiet op de bedragen die met de bank app kunnen worden overgeboekt en oplossinen als de IBAN Naam-Check, waarmee […]
Je wijst de klant op het stappenplan dat te vinden is op bankinformatiepunt.nl. Je kijkt zelf niet mee in de bank-app van de klant. Je kunt als voorbeeld ook het scherm van de bank in DigiHandig laten zien.