Hulpmiddelen voor hulpverleners digistarters

Digistarters willen vaak zelf aan de slag, maar weten niet altijd waar ze moeten beginnen. Ook kan de stap naar de bank nog te groot voor hen zijn, waardoor ze hulp of informatie zoeken bij vertrouwde hulpverleners, zoals mantelzorgers of welzijnswerkers. 

Om deze hulpverleners te ondersteunen bij hun taak, zijn er op basis van onderzoek hulpmiddelen (toolkit) ontwikkeld.

Toolkit Digitaal Bankieren

De toolkit bestaat uit 2 delen; een ‘Stappenplan‘ en de ‘mobiel bankieren kaarten‘. De hulpmiddelen hebben als doel de allereerste stap te maken richting zelfstandig internet- en mobiel bankieren. Ze wekken interesse op, creëren ruimte voor het stellen of beantwoorden van vragen en bieden inzicht en overzicht.

De focus van de hulpmiddelen ligt op mobiel bankieren, maar de meeste mogelijkheden in de mobiel bankieren app gelden ook voor internetbankieren. 

Wilt u met de toolkit aan de slag?

Download hier de materialen en gebruikersinstructie:

Wat is een digistarter?

Een Digistarter is iemand die startend is in de digitale wereld maar hierin al wel de eerste stappen heeft gezet of iemand die zich conservatief en terughoudend opstelt ten opzichte van het aanleren van nieuwe digitale vaardigheden.

To top