DigiHulplijn helpt ook bij digitale bank- en betaalzaken

De snelle digitalisering van de samenleving vormt een grote uitdaging voor één op de zes volwassen Nederlanders. De DigiHulplijn is één van de collectieve initiatieven om deze groep te ondersteunen, ook bij digitale bank- en betaalzaken. De gratis hulplijn biedt telefonische ondersteuning aan mensen die moeite hebben met digitale dienstverlening.

De DigiHulplijn kreeg ook vragen over online bankieren en elektronisch betalen. Vanaf nu werkt de hulplijn nauw samen met banken, de Nederlandse Vereniging van Banken en Betaalvereniging Nederland om deze vragen nog beter te kunnen beantwoorden. De bankensector en de DigiHulplijn wisselen daarbij kennis en ervaring uit over het ondersteunen bij digitale bank- en betaalzaken, zodat digitaal weinig vaardige mensen deskundig en veilig worden geholpen.

Telefoonnummer 0800-1508, maandag t/m zaterdag

De DigiHulplijn is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 8u00 en 22u00, en op zaterdag van 9u00 tot 18u00, op het gratis telefoonnummer 0800-1508. De hulplijn geeft direct antwoord op de meeste vragen. Zo nodig verbindt de DigiHulplijn door naar een medewerker van de bank van de beller, bijvoorbeeld bij vragen over vertrouwelijke en persoonlijke bankzaken. Daardoor kan altijd een passend antwoord worden geboden.

Samenwerkingsverband

De DigiHulplijn is opgericht door de Alliantie Digitaal Samenleven, in samenwerking met diverse private-, publieke- en maatschappelijke organisaties. De medewerkers van de DigiHulplijn zijn speciaal opgeleid om te helpen bij diverse internetgerelateerde vragen. De hulplijn probeert digitale problemen direct op te lossen en brengt bellers in contact met hulpverleners bij hen in de buurt. Dat zorgt voor minder schaamte, stress en frustratie over digitale zaken bij de doelgroep.

Programma Toegankelijk Bankieren

Deze verbeterde telefonische dienstverlening voor bankklanten is onderdeel van het programma ‘Toegankelijk Bankieren’. Binnen dit programma werken banken samen met uiteenlopende publieke en maatschappelijke organisaties om digitale bank- en betaaldiensten toegankelijker te maken. Het programma zorgt ook dat de beschikbare hulp en ondersteuning beter onder de aandacht komt bij mensen die moeilijk bereikbaar zijn.

Voor meer informatie over de DigiHulplijn, bezoek https://www.DigiHulp.nl

To top