In het MOB van 1 juni hebben de banken het programma ‘Toegankelijk Bankieren’, waarin zij hun toegankelijkheidsinspanningen gebundeld hebben, toegelicht. De proef met drie bankinformatiepunten is uitgebreid naar tien gemeenten door het hele land. Die informatiepunten zijn gevestigd in bibliotheken, buurthuizen, serviceflats en een Geldmaat-winkel. Daar kunnen bezoekers algemene voorlichting en hulp krijgen bij hun dagelijkse bank- en betaalzaken, en, wanneer nodig, in contact worden gebracht met een bankmedewerker die hen verder kan begeleiden. In september wordt de proef geëvalueerd.
De banken lanceren daarnaast een gezamenlijke ‘toegankelijkheidsroute’. Daarmee kunnen klanten en hulpverleners makkelijker de weg naar de juiste hulp vinden. Voorts verbeteren de banken hun telefonische dienstverlening en maken zij hun websites en mobiele apps toegankelijker.
Het MOB dankt de banken voor hun inzet en waardeert hun sterke commitment om betaaldiensten zoveel mogelijk toegankelijk te houden voor iedereen.
Lees hier de resultaten van de MOB-vergadering van 1 juni 2023…