Ik vind internetbankieren en mobiel bankieren eng, ik ben bang dat ik word opgelicht.

Leg de klant uit dat het niet eng is en vertel bijvoorbeeld over de maatregelen die banken nemen om de veiligheid te waarborgen. Nederlandse bank apps en websites zijn beveiligd met maatregelen die variĆ«ren van een limiet op de bedragen die met de bank app kunnen worden overgeboekt en oplossinen als de IBAN Naam-Check, waarmee de bank controleert of het rekeningnummer overeenkomt met de naam, zodat je geen geld naar de verkeerde persoon overmaakt. Verder letten de banken voortdurend op verdachte transacties, zowel via mobiel bankieren als via internetbankieren. Verder is het net als met je huis: jij moet zelf op je sleutel passen en die niet aan anderen geven. Meer info: https://www.veiligbankieren.nl/veiligheid-betaalproducten/mobiel-bankieren/. Je kunt de klant ook doorverwijzen naar een (interbancaire) workshop over veiligheid. Als de klant eerst wil oefenen, kun je Digihandig aanbevelen, een app met proefversies van de apps van ING, ABN AMRO, Rabobank en SNS, waarin de klant demo’s kan bekijken en zelf kan oefenen.
To top