Een betaalpas noemt men ook wel pinpas.
Leg de klant uit dat dit geregeld kan worden door contact op te nemen met de bank. Een medewerker zal het dan voor hen in orde maken. Je kunt de klant echter ook stimuleren om het zelf te doen via internet- of mobiel bankieren. Een handig stappenplan hiervoor is te vinden op bankinformatiepunt.nl/uitleg-bankzaken. Op deze […]
Lees verder »
Leg uit dat de pas wordt geblokkeerd na drie keer het invoeren van een onjuiste pincode. De bank kan dit oplossen. Laat de klant zien hoe hij of zij contact kan opnemen met de bank. Die informatie vindt je op de informatiepagina https://toegankelijkbankieren.nl/informatie-dagelijkse-bankzaken-voor-doorverwijzers/. Je kunt dan ook een folder meegeven waar deze contactinformatie opstaat.
Leg de persoon uit dat de betaalpas geblokkeerd moet worden als deze kwijt is geraakt of gestolen. Dit kan door contact op te nemen met de bank, die dit voor hem of haar kan regelen. Help indien nodig met het vinden van de contactgegevens van de bank.
Stel de klant gerust door uit te leggen dat dit eenvoudig geregeld kan worden. De klant kan de pincode opvragen bij de bank door contact op te nemen met de klantenservice. Laat de klant zien waar deze contactgegevens te vinden zijn. Daarnaast is het ook mogelijk om de pincode via de bankapp of de website […]