Onze projectmedewerker Juliëtte Meuser heeft al diverse workshops ingepland. Die staan op onze website. En ze is volop bezig om data vast te stellen voor enkele tientallen aanvragen. Misschien kent u ook een groep die graag meer wil weten over mobiel bankieren en over de hulp die daarbij geboden wordt. Neem gerust contact met haar op: j.meuser@betaalvereniging.nl.
|
De workshop duurt ongeveer anderhalf uur, is interactief en biedt veel ruimte voor vragen. We werken vanuit een standaard-opzet. De workshop wordt uiteraard aangepast aan de wensen van de deelnemers.
|
|
|
Bankinformatiepunten in bibliotheken in bedrijf
|
|
De vervolgpilot met bankinformatiepunten is van start, op meer locaties dan bij de eerste pilot van vorig jaar, allemaal in openbare bibliotheken. In de pilot onderzoeken de bibliotheken en de drie grootbanken hoe ze het beste kunnen samenwerken om mensen te ondersteunen bij vragen over digitaal bankieren, als onderdeel van het bredere programma Toegankelijk Bankieren.
|
De nieuwe pilot met bankinformatiepunten loopt bij 18 openbare bibliotheken verspreid door het land. Op alle locaties zitten ook Informatiepunten Digitale Overheid (IDO’s). De openingstijden van de fysieke bankinformatiepunten verschillen per locatie. Sommige punten hebben één of een paar keer per week een spreekuur; op andere punten kunnen bezoekers terecht gedurende alle openingstijden van de bibliotheek. Op de website Bankinformatiepunt.nl staat een compleet overzicht van alle fysieke Bankinformatiepunten, met hun bezoekadressen en openingstijden. De DigiHulplijn (0800-1508) zien we als extra, telefonisch Bankinformatiepunt. De medewerkers daarvan hebben dezelfde opleiding gevolgd als de in totaal pakweg tachtig medewerkers op de bankinformatiepunten.
|
|
|
Handig om te weten en verder te vertellen
|
De DigiHulplijn (0800-1508) is een gratis service voor iedereen die tegen problemen aanloopt met digitale zaken. De medewerkers beantwoorden ook vragen over dagelijkse bankzaken.
|
|
|
Een nuttige website voor mensen die hun bankzaken niet of beperkt zelfstandig kunnen regelen en voor iedereen die deze groep daarbij ondersteunt en graag wil helpen: www.bankinformatiepunt.nl. Hier vind je uitleg en stappenplannen over dagelijkse bankzaken, oplossingen op maat en waar je hulp in de buurt kunt krijgen.
|
|
|
Wie zelf wil zorgeloos en onbeperkt wil oefenen met mobiel bankieren kan dat doen met de DigiHandig App. De app voorziet duidelijk in een behoefte: er zijn al bijna zevenduizend lessen voltooid sinds de lancering in november.
|
|
|
|
Ideeën?
Heeft u suggesties voor het programma? Wilt u zelf of uw organisatie een bijdrage leveren? Hebt u een leuk voorbeeld van uit de praktijk dat ons kan inspireren? Laat het ons weten!
|
|
|
|